خوش آمدید

جستجو

تبلیغات





چطور بر اختلال پرخوری غلبه کنیم

    چطور بر اختلال پرخوری غلبه کنیم

    اختلال پرخوری یکی از رایج ترین اختلالات خوردن می باشد. این اختلال می تواند با اضافه کردن وزن بر سلامت شما تاثیر بگذارد. این اختلال نباید با بولیمیا اشتباه گرفته شود.

    مراحل

    1. سعی کنید مقدار غذا را آهسته اهسته کم کنید.
    2. سعی کنید همیشه چیزی بجوید تا دهانتان مشغول باشد.
    3. اگر حوصله تان سر رفته است چیزی نخورید،سعی کنید چیزی بخوانید، ورزش کنید و یا با دوستان یا خانواده بیرون بروید.
    4. درخواست مراقبت های پزشکی کنید. اختلال پرخوری یکی از اختلالات خوردن محسوب می شود درست مثل انورکسیا و یا بولیمیا.

    تاریخ : چهارشنبه ۲۰ آذر ۱۳۹۲ ۷:۲۰ قبل از ظهر | بازدید : 17
    چگونه اختلال خوردن را در دیگران تشخیص دهیم

    اختلال خوردن به عنوان یکی از وسواس های غذایی ناسالم شناخته می شود.
    مطالب زیر به شما کمک در تشخیص این بیماری کمک میکند.

    مراحل

    1. مراقب رفتار آنها با غذا و وزنشان باشید. آیا آنها وعده های غذایی زیاد می خورند و سپس سریع به دستشویی می روند؟ آیا آنها از غذا خوردن جلوی دیگران خودداری می کنند؟ آیا آنها تا مرز تهوع غذا می خورند؟ این ها نشانه هایی هستند که شخص نیاز به کمک دارد.
    2. تفاوت بین انواع مختلف اختلالات خوردن را بشناسید.

    انورکسیا (بی اشتهایی عصبی)، شایع ترین اختلال خوردن در بین مردم است.وقتی کسی به انورکسیا مبتلاست در خفا غذا میخورد، به طور وسواس گونه ای کالری ها را حساب میکند و از غذا دوری میکند و گاهی اوقات بیان میکند که چاق است در صورتی که این طور نیست.

    در بولیمیا فرد خودش را جریمه می کند به این صورت که مقدار زیادی غذا میخورد و سپس از راه های غیر بهداشتی سعی در راحت شدن از آن دارد مثلا از طریق استفراغ کردن، استفاده از قرص های ملین و یا زیاده روی در ورزش کردن. این کار بسیار خطرناک است چرا که فرد با این کار الکترولیت بدن را بر هم میزند و باعث عفونت در قلب و مرگ ناگهانی می شود.

    برخی از افراد هم فقط در خوردن زیاده روی می کنند که این هم از نظر بهداشتی درست نیست بخاطر وزنی که بسیار سریع اضافه میشود.


    3. دنبال علت اصلی بگردید که چرا آنها باید به اختلال خوردن مبتلا باشند. وقتی که دچار اختلال خوردن باشد معمولا همراه با این است که فرد می خواهد چیزی را به جز بدن ایده آل تحت کنترل داشته باشد و یا می تواند هر دو علت باشد.
    4. با شخص دیگری در این باره صحبت کنید. احتمال این وجود دارد که یک نفر نتواند مشکل را تشخیص دهد. با آنها باشید و به آنها گوش دهیدف آنها را به یک تراپیست و یا روانشناس معرفی کنید این مشکل بزرگی برای هر کسی می تواند باشد که به تنهایی نمی شود از عهده آن برآمد. 

    چگونه از لحاظ روحی در بیماری اختلال خوردن بهبود یابیم


    مراحل

    1. بپذیرید که به بهبود یافتن احتیاج دارید. از خودتان بپرسید که آیا به کمک نیاز دارید؟

    2. فکر نکنید که این پایان دنیاست.بهبود یافتن از انورکسیا، بولیمیا و یا دیگر اختلالات خوردن سخت است ولی ناممکن نیست.

    3. ترس از خوردن کالری بیش از اندازه را نادیده بگیرید. یک سرگرمی جدید برای خود پیدا کنید، هرچیزی که ذهن شما را از نخوردن و شکنجه دادن خود دور کند.

    4. معمولی غذا بخورید. معمولی غذا خوردن به مغزتان کمک میکند تا عادت کند مقدار مناسبی از کالری ها را در هر وعده غذایی دریافت کند.

    5. بدون انورکسیا، بولیمیا و ... زندگی کنید. از زندگی بدون این بیماری ها لذت ببرید و با دوستان و اطرافیانتان بدون هیچ نگرانی غذا بخورید.
    این مطلب تا کنون 9 بار بازدید شده است.
    منبع
    برچسب ها : خوردن ,اختلال ,میکند ,بولیمیا ,چیزی ,اختلالات ,اختلال خوردن ,اختلالات خوردن ,اختلال پرخوری ,انوریا، بولیمیا ,بهبود یافتن ,
    چطور بر اختلال پرخوری غلبه کنیم

تبلیغات


    محل نمایش تبلیغات شما

پربازدیدترین مطالب

آمار

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده